Köpevillkor

1. Allmänna

Du måste vara minst 18 år för att beställa från oss. Om du är under 18 år krävs din målsmans tillstånd innan du beställer. Vi levererar enbart inom Sverige.

2. Priser

I alla priser ingår svensk moms med 25%.

Prisgaranti

Hittar du din vara billigare i en annan svensk butik återbetalar vi mellanskillnaden.

Garantin gäller alla svenska butiker såväl fysiska som internetbaserade. Butiken ska ha svenskt organisationsnummer och svensk adress. Prisgarantin gäller och måste åberopas inom 10 dagar efter det att ordern har bekräftats.

Har du hittat din vara billigare i en annan butik mailar du hej@lensnow.se och länkar till den aktuella butiken så återbetalar vi mellanskillnaden. Gäller det en fysisk butik uppger du istället butikens organisationsnummer och telefonnummer så att vi kan kontrollera priset.

3. Betalsätt

Genom Qliro One erbjuder vi fakturabetalning, kontobetalning, kortbetalning och direktbetalning. För Qliro Ones fullständiga villkor klickar du här.

4. Frakt

Leveranstid

Beställning som inkommit före 14:00 skickas samma dag om varorna finns i lager. Leveranstiden är därefter 1-3 arbetsdagar. Du ser på produktsidan om en vara finns i lager eller ej. Finns varan inte lager visas istället den beräknade leveranstiden för den specifika varan. Vi kan tyvärr inte påverka eventuella förseningar hos fraktbolag, men du har alltid rätt att häva ditt köp kostnadsfritt om vi inte har levererat din beställning inom utlovad tid.

Fraktkostnad

Vi skickar alla våra försändelser med PostNord. Oavsett orderstorlek är fraktkostnaden alltid 29kr.

5. Ångerrätt

Kontakta alltid kundtjänst hej@lensnow.se innan du skickar tillbaka en vara, oavsett anledning.

Du har enligt distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Ångerfristen börjar gälla den dag du tagit emot din beställning eller väsentlig del av denna.

Ångerrätten gäller endast om varan är i väsentligt oförändrat skick. Du har som kund rätt att undersöka varan men du får inte bryta plomberingar eller prova produkten.

Vid utnyttjande av ångerrätten är kunden ansvarig för både returkostnad samt att varan/varorna kommer i retur hela.

6. Reklamation

Kontakta alltid kundtjänst hej@lensnow.se innan du skickar tillbaka en vara, oavsett anledning.

Är din vara skadad eller felaktigt ska varan reklameras inom skälig tid (högst tre år enligt konsumentköplagen.). Reklamationen ska göras på baksidan av följesedeln. Beskriv felet noggrant och ange om du vill ha ny vara eller pengarna tillbaka.

Beroende på typ av reklamation kan kunden komma att få lägga ut för returfrakten. Vid godkänd reklamation ersätts kunden alltid för eventuella kostnader (returfrakt).

7. Återbetalning

Hävs ett köp på riktiga grunder, vid till exempel utnyttjande av ångerrätten, reklamation eller godkänd retur återbetalar vi alltid konsumenten inom 30 dagar.

8. Sekretess och personuppgiftslagen

När du registrerar dig som medlem eller gör ett köp godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi lämnar aldrig ut personuppgifter till tredje part.

Enligt Personuppgiftslagen (PUL) har du rätt att begära ut den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort.

9. Tvist

Vid eventuell tvist följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

10. Fel/Slutförsäljning/Prisändringar

Vi reserverar oss för skrivfel, slutförsäljning och prisförändringar beroende på ändrad moms.